NAGRAJENCI:
Matiček se ženi v izvedbi Loškega odra ponudi korektno pripravljeno uprizoritev, pri čemer se uspešno poigra z elementi komedije zmešnjav in občinstvu ponudi živahno odrsko delo. Predstavo oživljajo tako premišljeni karakterji kot tudi zanimiva odrska izreka, ki kljub zgodovinskosti ne zapade v matrico nerazumljivih arhaizmov, temveč skupaj s škofjeloškim dialektom ponudi raznobarvno jezikovno paleto. Opaziti je tudi, da vsak posameznik točno ve, kako in zakaj deluje na odru, zaradi česar skupina deluje složno in ubrano - to pa nakazuje na kontinuiran odrski trening in premišljeno osmislitev gledališkega izraza. Izoblikovan dramski lok, dodelanost detajlov ter zagnanost skupine so glavne odlike, zaradi katere uprizoritev izstopa in prejme letošnjo nagrado Novo gaz.
V predstavi »KRAŠKE INTRIGE« igralski ženski sekstet ves čas s čvekanjem in spletkarjenjem ustvarja organiziran kaos, ki predstavi daje dinamiko z bravuroznimi tekstovnimi etudami. Šest različnih karakterjev, šest primorskih temperamentov in šest ženskih usod se zliva v akord hrepenenja in ženstvene, čutne lakote po ljubezni. S spontano iskreno in kultivirano igro in soigro gledalce vsrkajo in odpeljejo v svet, ki je poln nepredvidljivih situacij in dramaturško utemeljenih zapletov. Zato ta ženski sekstet gledalca primora, da z radovednostjo spremlja odrsko dogajanje. In igralkam to v celoti uspeva.
Igralski lik Tone, ki ga je v uprizoritvi »KRAŠKE INTRIGE« ustvarila gospa BRANKA GUŠTIN, je pravi »MATER FAMILIA«. Življenjske izkušnje v povezavi z igralsko kreacijo zažarijo zaradi minimalističnih, pa vendar izredno močnih igralskih izraznih sredstev. Je dominantna figura in hkrati krhka. Je energična in prefinjena, duhovita in resna. Je izkušena in radovedna. Njena artikulacija je jasna, razumljiva in čista. In prav zaradi navidezne krhkosti nosi v sebi moč prave igralske persone.
Mlad, talentiran igralec ANŽE ZUPANC se v predstavi »BLAZNOST IGRE« ukvarja z blazno zahtevno interpretacijo besedila, ki v kontrapunktu s telesno izraznostjo daje gledalcu občutek nedorečenosti.
Pa vendar prav ta nedorečenost z vsemi interpretacijskimi niansami, s pevsko kulturo in z govorico telesa govori o ANŽETOVEM igralskem pogumu, o strasti in žlahtnosti igralskega poslanstva. Brez dvoma se med njegovimi izraznimi sredstvi skriva še mnogo nians, ki čakajo, da izbruhnejo v oblikovano igralsko celoto.
Sanjsko - lirični kabare » BLAZNOST IGRE« avtorja Nebojše Pop Tasića in v režiji in koreografiji Sebastjana Stariča je predstava, ki fascinira z igralsko disciplino in s homogeno igro. Nejasne meje med sanjami in resničnostjo se v mavrici kreacij pred gledalčevimi očmi izrisujejo kot strahovi upanja, hrepenenja, želja... Telo in beseda postaneta eno. Izrazna intenzivnost se pretaka z igralca na igralca. Gib je beseda in beseda je enakovredna gibu. Preciznost skupinskih koreografij ponuja srhljivost v sozvočju z ljubeznijo. Beseda dobiva prizvoke minljive moči, pa naj bo govorjena ali peta. Vedno nosi v sebi pravi pomen. Najtanjše čustvene nitke v naših dušah zavibrirajo, ko zaslišimo uglasbene misli s prefinjenim občutkom za ritem in v mnogih interpretacijskih niansah. Ves ansambel odlikuje izredna izrazna moč. Disciplina postane NUJA, kar je moč videti v spremljanju soigralčeve izpovednosti. Obvladovanje odrskega prostora je precizno in dosledno. In kot je rekel A. T. Linhart: igralci »eden drug'mu ogenj dajejo«. In nam tudi.
BILTEN 32. ČUFARJEVI DNEVI 2019 (.pdf)
